Z1
Dificultate : **
Distanta : 5 km 203
Denivelare pozitiva : 700 m, negativa : -32 m

P.SETREF : hotelul ce se vede de la poteca ce urca deasupra

Balise
Temps cumulé
Marcajul zilei : BENZI ROSII, destul de bine marcate.
Nom lon lat Alt.
m

P.SETREF
24°25'10.0" 47°35'50.2" 826.0
0h00

Trecatoarea Pasul Setref se gaseste pe drumul Nord-Sud intre Sacel si Nasaud, la ceva mai mult de zece kilometri de Sacel. Drumul urca in serpentine, si peisajul este frumos. Cel mai bine e sa tentati sa mergeti cu masina, cu o ocazie.Pasul reprezinta limita dintre doua judete al Maramuresului si al Bistritei-Nasaud. Pe dreapta drumului se afla un stalp mare ce materializeaza aceasta limita, iar pe stanga se afla un hotel-restaurant cunoscut in imprejurimi sub numele de "Patru Balea", ce este, se pare, numele foarte cunoscut al grupului muzical al patronului.
Nimic de cumparat in acest loc, in afara de ceva cipsuri si de baut.
La stanga acestei cladiri un panou explica Parcul National al Muntilor Rodnei si o sageata indica "Dificil ( nu panicati se poate realiza ! ), marea coama a Muntilor Rodnei : 53 de km , 25 de ore."

Poteca incepe ...bifurcandu-se ! Alegeti drumul ce pleaca la dreapta.

Remarca : in fata, de partea cealalta a drumului, putem ghici calea ce vine din Vest. Printre scopurile echipei Transcarpates se numara si acela de a repune in functiune aceasta portiune dezafectata. Aviz amatorilor !

PT 1111M 24°26'25.9" 47°35'26.5" 1111.0
0h45
Dupa circa o ora de urcare aspra in pajisti acoperite cu cimbru unde trebuie sa ramaneti tot timpul pe drumul principal, ajungem la acest platou.
Dupa un altul, poteca se pierde in alpaj, in ierburile inalte.Trebuie sa ramaneti in poienita/pajiste si sa schimbati directia catre dreapta in ceea ce ar parea a fi o pista de schi ( ne dam seama dupa urma ).

2BERGERI
24°27'40.1" 47°35'31.0" 1149.0
1h30

Poteca este din nou bine marcata. Ea coboara catre doua stane parasite intr-o trecatoare. Apoi continua si trece printre cele doua stane. Izvor intre cele doua stane.
La mica trecatoare inainte de cele doua stane, intalnim o poteca mare si frumoasa catre dreapta, venind dinspre "Bacha". Atentie, nu o urmati daca veniti in sens invers.

Deasupra stanilor : se afla o padurice. Inca de la intrarea in aceasta : o bifurcatie, luati-o la stanga. Apoi, in padure, ramaneti pe urmele facute de o masina de teren pana la drumul pricipal.

C.CAPMUN
24°28'34.3" 47°35'05.3" 1427.0
2h30
Sosire la o stana ocupata. Apa si...caini ! Intindem cortul, cibanii fiind foarte ospitalieri.

Coord. : dd°mm'ss.s, datum : WGS 84

Format : Mètres - system: dd°mm'ss.s, datum : WGS 84

Le clou de la journée :
O urcare dificila ce ne permite sa ne ridicam deasupra splendidelor peisaje ale Maramuresului.

Remarques, conseils, mises à jour ....
Votre avis nous intéresse, et sera utile aux prochains randonneurs !
Envoyer des remarques sur cette journée